Naujienos

Daugiau nei po 13 metų keičiamos vairavimo egzaminų kainos

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalios naujos teorijos ir praktikos egzaminų kainos. Jos iš esmės nekito nuo 2009-ųjų, nors per 13 metų buvo nuolat diegiamos naujovės. Tad šie pokyčiai daromi norint ne tik toliau tobulinti paslaugas, naujinti egzaminavimui skirtų transporto priemonių parką, taip užtikrinant kuo kokybiškesnes sąlygas būsimiems vairuotojams, bet ir atsižvelgiant į šalyje didėjančią infliaciją, augančias degalų kainas ir eksploatacinius kaštus, darbo užmokesčio pokyčius.

Teorijos egzamino kaina jau daug metų išlieka nepakitusi, o nuo gegužės pirmosios ji šiek tiek ir mažėja iki 10 Eur. Tam įtakos turėjo tai, jog patobulinus egzaminavo procesą pavyko pasiekti, kad per vieną valandą teorijos egzaminą gali laikyti daugiau žmonių. Nepaisant praktiškai nekintančios kainos, šioje srityje ir toliau diegiamos naujovės, kad „Regitra“ galėtų užtikrinti aukštą paslaugos lygį būsimiems vairuotojams.

Vien šiais metais 12-oje egzaminavimo centrų pagal olandų modelį planuojama įrengti naujo standarto teorijos klases. Viena tokių prieš porą savaičių atidaryta ir pagrindiniame Vilniaus filiale. Klasės yra ne tik šiuolaikiškesnės ir patogesnės vairuotojams, bet ir leidžia užtikrinti didesnę sukčiavimų prevenciją, nes kiekvienoje egzaminavimo vietoje yra įrengiami papildomi veidrodžiai bei stebėjimo kameros. Be to, taip ruošiamasi dar vienai naujovei – ateityje teorijos egzaminai bus vykdomi nenutrūkstamu srautu, siekiant paspartinti egzaminavimo procesą.

Tuo metu su praktikos egzaminų kaina situacija kitokia. Įtaką šios paslaugos augusiai savikainai  turėjo atliktos investicijos, infliacija, pastaruoju metu sparčiai augusios degalų ir eksploatacijos kainos, darbo užmokesčio pokyčiai. Visa tai ir lėmė, kad po daugiau nei 13 metų nuo gegužės 1 d. keičiamos praktikos egzaminų kainos. Pavyzdžiui, nuo šiol populiariausios B kategorijos egzaminas kainuos 41,26 Eur vietoj buvusių 31 Eur.

„Mes teikiame administracines paslaugas, todėl jų kainodara yra sudaroma paskaičiuojant tikslius paslaugos teikimo kaštus. Šiuo metu galiojantis kainoraštis buvo patvirtintas prieš daugiau nei dešimtmetį. Natūralu, kad per tokį laiką įvyko daug pokyčių. Šiandien vairavimo egzaminų paslauga įmonei yra nuostolinga, todėl norime užtikrinti sąžiningą ir teisingą kainodarą, nes patiriamų nuostolių negali dengti dėl kitų paslaugų į mus besikreipiantys klientai. Turime prisitaikyti ir prie nuolat besikeičiančios aplinkos, klientų poreikių. Štai B kategorijos automobilių parką atnaujiname kas 3 metus, o juose vis daugėja pažangių technologijų. Svarbu prisidėti ir prie didesnio eismo saugumo, todėl, siekdami kuo kokybiškiau ir įvairiapusiškiau patikrinti būsimų vairuotojų įgūdžius, pagal užsienio šalių gerąją praktiką taikome naujoves. Kaip pavyzdys, praėjusių metų rudenį įdiegėme savarankišką vairavimo užduotį – važiavimą pagal navigaciją“, – sako „Regitros“ generalinis direktorius Vaidas Dominauskas.

Su nauju praktikos egzaminų kainoraščiu pagal konkrečias kategorijas galite susipažinti žemiau:

 

Kategorija Kaina su „Regitros“ transporto priemone
(Eur)
Kaina su savo transporto priemone
(Eur)
A, A1, A2 67,9 37,9
B 41,26 34,54*
B (96) 34,54
B1 (automobilis su kėbulu) 34,54
B1 (vairuojama kaip motociklas) 37,9
C 79,54 34,54
CE 84,54 34,54
BE, C1, C1E, D1, D1E, D, DE, T 34,54

* – tik laikant su fizinei negaliai pritaikyta transporto priemone

VĮ ,,Regitra” informacija

Esminiai Kelių eismo taisyklių pakeitimai nuo 2022 m. sausio 1 d.

Nuo kitų metų sausio 1 d. įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Jais įtvirtinama nauja eismo organizavimo tvarka: keičiama specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka – bus sudaromas avarinis koridorius, tikslinama stovėjimo tvarka elektromobilių įkrovimo vietose, nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtose, aiškiau reglamentuojama ir suvienodinama apsisukimo šviesoforais reguliuojamose sankryžose tvarka, nustatoma aiškesnė eismo tvarka bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose, daugiau dėmesio skiriama asmenų, turinčių individualių poreikių, transporto priemonių eismui ir kt.

Išsamiau apie pakeitimus:

Avarinio koridoriaus sudarymas specialiosioms transporto priemonėms

Keliuose bus pradėtas taikyti avarinio koridoriaus sudarymo principas, pagal kurį vairuotojai:
•    keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi privalės duoti kelią specialiajam transportui pasitraukdami dešinėn;
•    keliuose su daugiau nei po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi – kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės trauksis kairėn, o transporto priemonės, esančios dešiniau, – trauksis dešinėn (taikoma, kai specialios transporto priemonės atvažiuoja ta pačia kryptimi).

Avarinio koridoriaus plotis turėtų būti bent 3 m, todėl jeigu kelyje važiuoti viena kryptimi yra skirtos dvi siauros eismo juostos ir negalima sudaryti pakankamo pločio avarinio koridoriaus, specialiųjų transporto priemonių vairuotojai turėtų rinktis kitus šio kelio ruožo įveikimo variantus, pavyzdžiui, priešingos krypties eismo juostas. Visais atvejais vairuotojas, pastebėjęs priešpriešais atvažiuojančią specialiąją transporto priemonę, privalo duoti jai kelią.

Paspirtukų be variklio eismo tvarka

Siekiant didesnio aiškumo, tikslinamas KET vartojamas terminas „paspirtukas“ – dauguma elektrinių paspirtukų priskiriami motoriniams dviračiams (galia iki 1 kW, maksimalus greitis iki 25 km/h), o pagal KET nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams.

Asmuo, važiuojantis paspirtuku be variklio, laikomas pėsčiuoju ir jam taikomi pėstiesiems skirti KET reikalavimai. Atsižvelgiant į tai, KET 37 ir 48.7 punktuose aiškiai įvardijama, kad nuostata taikoma paspirtukams be variklio.

Eismo tvarka dviračių tako ir važiuojamosios dalies susikirtime 

Pakeitimu akcentuojama, kad dviračių tako (ar bendro pėsčiųjų ir dviračių tako) ir važiuojamosios dalies susikirtime, kai yra pirmumo kelio ženklai, eismo dalyviai privalo vadovautis kelio ženklais (pvz., kelio ženklu „Duoti kelią“).

Važiavimas dviračiu važiuojamąja dalimi 

Iš esmės KET reguliavimas dėl dviratininkų važiavimo važiuojamąja dalimi nepasikeitė – galimybė važiuoti važiuojamąja dalimi nėra panaikinta, ja galima pasinaudoti esant tokioms sąlygomis: dviratininkas visų pirma privalo rinktis jam skirtą infrastruktūrą (važiuoti dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis), jei tokia yra, o kur jos nėra, privalo važiuoti kelkraščiu su asfalto arba betono danga.

Kai kelyje nėra tam skirtos infrastruktūros, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau dešiniojo krašto. Jeigu dviračių takas ar kita dviratininkams pritaikyta infrastruktūra nutrūksta, nėra tinkamo kelkraščio, dviratininkas gali rinktis – važiuoti šaligatviu arba važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta.

Draudimas važiuojančio mokyklinio autobuso vairuotojui naudoti specialiąsias šviesas 

Pasitaiko atvejų, kai mokykliniai autobusai važiuoja įsijungę įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, nors pagal KET nuostatas jos turėtų būti naudojamos tik mokinių laipinimo metu. Pakeitimuose nurodoma, kad šviesos gali būti naudojamos tik mokinių įlaipinimo ir išlaipinimo metu, o mokykliniam autobusui pradėjus važiuoti šviesos turi būti išjungtos.

Eismo tvarka bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose 

Dėl vykusių diskusijų, pasitaikiusių klaidinančių interpretacijų ir skirtingų nuomonių dėl eismo tvarkos bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose iškilo poreikis tikslinti KET reikalavimus. KET pakeitimais aiškiau reglamentuojama eismo situacija, kuri susidaro greitėjimo juosta į transporto srautą ketinančiam įsilieti (persirikiuoti) vairuotojui. Pagal KET 112 punktą toks vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančiam automobiliui arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančiam automobiliui. Jei greitėjimo juosta važiuojančio automobilio vairuotojas neketina persirikiuoti, įsilieti į gretimoje eismo juostoje judantį transporto srautą, o tęsia judėjimą ta pačia eismo juosta, kuri iš greitėjimo juostos pereina į lėtėjimo juostą, tokioje situacijoje kelią duoda iš kelio išvažiuojantis ir į lėtėjimo juostą besirikiuojantis transporto priemonės vairuotojas.

Posūkis į kairę ir lenkimas 

Skirtingai nuo KET 157 punkto, kuriame nustatyta, kad sankryžoje į kairę sukantis vairuotojas privalo praleisti lenkiančias transporto priemones, KET 109 punkte, kuris kalba apie posūkį į kairę ne sankryžoje, tokio reikalavimo sukančiam vairuotojui nebuvo. KET pakeitimais siekiama nustatyti vienodą reglamentavimą sukant sankryžoje ir ne sankryžoje.

Pagal naują tvarką vairuotojas, sukdamas į kairę (apsisukdamas) ne sankryžoje, privalo duoti kelią ne tik priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę važiuojančioms transporto priemonėms, bet ir jį lenkiančioms transporto priemonėms, kai lenkiantysis jau yra persirikiavęs į priešpriešinio eismo juostą ir atlieka lenkimo manevrą, kur toks lenkimas yra leidžiamas.

Važiavimo greitis keliuose, kuriuose leistinas greitis padidintas arba sumažintas atitinkamais kelio ženklais

Eismo dalyviams dažnai kyla klausimų, kokiu greičiu galima važiuoti kelyje, kuriame leistinas greitis padidintas atitinkamais kelio ženklais. KET 129 ir 131 punktai nustato važiavimo greičius šalies keliuose gyvenvietėje ir ne gyvenvietėje bendruoju atveju, t. y. kai kelio ženklai nenumato kitaip. KET 133 punktas nustato atvejį ir sąlygas, kada KET 129 ir 131 punktuose nustatyti važiavimo greičiai atitinkamais kelio ženklais gali būti padidinti. Kelių ruožuose, kur policijos ir kelio savininko sprendimu didžiausias leidžiamas greitis yra padidintas įrengus atitinkamus kelio ženklus, transporto priemonių vairuotojai turi vadovautis kelio ženklų reikalavimais, bet neviršyti KET 131 punkte atitinkamai transporto priemonei arba jos junginiui su priekaba nustatyto maksimalaus leistino greičio.

Pavyzdžiui, rekonstruota kelio A14 Vilnius-Utena atkarpa (16 km) nėra automagistralė ar greitkelis, bet joje nustatytas 110 km/h leistinas greitis. Bendruoju atveju, kai nėra kelio ženklų, autobusais keliuose su asfalto ar betono danga leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 80 km/h greičiu. Pagal pakeisto KET punkto nuostatas rekonstruoto kelio A14 atkarpoje autobusas gali važiuoti šiai transporto priemonei KET nustatytu maksimaliu leistinu greičiu, t. y. 100 km/h leistinu greičiu (bendruoju atveju taikomu automagistralėse).

Lenkimas 

2020 m. dėl lenkimo taisyklių pažeidimų žuvo 12 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose, lenkimas laikomas vienu pavojingiausių iš visų manevrų. Papildant KET 136 punktą siekiama atkreipti vairuotojų dėmesį, kad atliekant lenkimo manevrą privalu imtis papildomų atsargumo priemonių ir vengti nebūtinų lenkimo manevrų.

Lenkimo manevrą tikslinga atlikti tuo atveju, kai jis būtinas – pasivejama lėčiau važiuojanti transporto priemonė ir lenkimas gali būti atliktas neviršijant leistino važiavimo greičio ir laikantis KET 136 punkte nustatytų reikalavimų. Tokių lenkimų, kai esant itin intensyviam eismui „nardoma“ sraute, lenkiama transporto priemonių kolona, taip trukdant visų joje važiuojančių transporto priemonių eismą – visi verčiami stabdyti, lenkiamos maksimaliu leistinu greičiu važiuojančios transporto priemonės ir pan., privalu vengti.

Draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją (kiemą) sankirtoje 

Transporto priemonės, statomos ties kelio ir įvažiavimo į šalia jo esančią teritoriją sankirta, riboja kelio matomumą, trukdo specialiųjų transporto priemonių, aptarnaujančio transporto vairuotojams, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui, kelia ginčus tarp eismo dalyvių ir pan.

Dėl to KET papildomos nauju punktu, kuris draudžia sustoti ir stovėti kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją važiuojamųjų dalių sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai. Svarbu atminti, kad draudimas taikomas toje kelio pusėje, kurioje yra nurodytas įvažiavimas į šalia kelio esančią teritoriją arba išvažiavimas iš jos.

Elektromobilių įkrovimas 

Naujais KET pakeitimais siekiama mažinti piktnaudžiavimo atvejus, kai elektromobilių įkrovimo vietos naudojamos ne įkrovimui, o parkavimui, dėl to elektromobilio vairuotojas įpareigojamas pasibaigus krovimui kaip įmanoma greičiau patraukti automobilį iš įkrovimo vietos, jeigu kelio ženklas „Stovėjimo ribotą laiką vieta“ nenurodo kitaip.

Apsisukimas reguliuojamose sankryžose 

Siekiama supaprastinti eismo tvarką šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje, kai vienas vairuotojas apsisuka, o kitas suka į dešinę. Dažnai mažesnėse sankryžose tokia situacija sukelia neaiškumų dėl to, kad važiavimo pirmumas sankryžose skiriasi ir priklauso nuo sankryžoje naudojamų šviesoforų derinių – tam tikrais atvejais duoti kelią privalo apsisukantis vairuotojas, kitais atvejais – sukantis į dešinę vairuotojas.

Pagal KET papildymą, apsisukdamas sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą judantiems eismo dalyviams.

Išimtis. Apsisukantis vairuotojas turės pirmumą vieninteliu retai pasitaikančiu atveju – kai į dešinę sukama degant draudžiamam raudonam šviesoforo signalui, ties kuriuo pritvirtinta lentelė su žalia rodykle. Tokiu atveju į dešinę sukantis vairuotojas privalo praleisti visus eismo dalyvius, kurių judėjimo kryptį kerta.

Eismas geležinkelio pervažoje 

Jau egzistuojantis KET punktas draudžia pėstiesiems delsti ar stoviniuoti važiuojamojoje dalyje. Analogiškas reikalavimas nustatytas geležinkelio pervažoje KET 173.7 papunktyje, t. y. nebus leidžiama geležinkelio pervažoje delsti ar stoviniuoti, taip pat užtrukti ilgiau, nei reikia ją pereiti ar pervažiuoti.

Asmenų, turinčių individualių poreikių, transporto priemonių eismas 

Į zoną, pažymėtą kelio ženklais „Eismas draudžiamas“ ir „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“, bus leidžiama įvažiuoti ne tik skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“, bet ir neįgalių asmenų automobilių statymo kortele pažymėtoms transporto priemonėms.

Kurčiųjų vairuojamų automobilių ženklinimas specialiu skiriamuoju ženklu tampa neprivalomas. Skiriamasis ženklas „Neįgalusis“ privalomas tik norint pasinaudoti tam tikromis KET numatytomis išimtimis.

Keleivių vežimas priekabose ir draudimas vežti keleivius krovininio automobilio kėbule

Vežti keleivius krovininio automobilio kėbule eismo saugos požiūriu yra nepriimtina, todėl tokių nuostatų bus atsisakyta. Vežti keleivius krovininio automobilio kėbule draudžiama, išskyrus keleivius, vežamus krašto apsaugos sistemos poreikiams. Vežti keleivius priekabose draudžiama, išskyrus 2 išimtis: keleivius, vežamus motociklų šoninėse priekabose arba tam skirtose dviračių priekabose.

Keičiasi kelio ženklų galiojimas

Keičiasi kai kurių draudžiamųjų kelio ženklų galiojimas. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335 draudimai galios iki artimiausios sankryžos ar sankirtos, įskaitant sankryžos ar sankirtos plotą. Pavyzdžiui, greičio ribojimas, nustatytas kelio ženklu „Ribotas greitis“, prieš sankryžą galios važiavimo kryptimi iki sankryžos pabaigos, t. y. įskaitant sankryžos plotą.

Siekiant mažinti dažniausiai miestuose įrengtų stovėjimą ribojančių kelio ženklų Nr. 332–335 ir stovėjimą leidžiančių kelio ženklų Nr. 528–532 skaičių, nustatoma, kad:
•    galiojimo zoną turės ne tik draudžiamieji kelio ženklai Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335, bet ir nurodomieji kelio ženklai Nr. 528–532;
•    galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 332–335 draudimai taip pat galioja nuo draudžiamojo kelio ženklo iki kitų draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 332–335 arba nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532, o galiojimo zoną turinčių nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 stovėjimo tvarkos reikalavimai taip pat galioja nuo nurodomojo kelio ženklo iki kitų nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 arba draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 332–335.

Atkreipiame dėmesį, kad pateikiami paveikslėliai yra schematiniai, skirti perteikti atitinkamo KET punkto esmę. Realiame eisme ir konkrečioje eismo situacijoje eismo dalyviui būtina vertinti eismo organizavimo priemonių ir toje situacijoje taikomų KET punktų visumą.

LR Susisiekimo ministerijos informacija
„Regitra“ šiuo metu laikinai supaprastina išsiregistravimo iš egzaminų tvarką.

 

„Regitra“ supaprastina išsiregistravimo iš praktikos egzaminų tvarką. Šiuo metu laikinai nebus taikoma taisyklė, kuomet apie nedalyvavimą egzamine būtina pranešti likus 24 val. iki jo pradžios. Būsimi vairuotojai, kurie pasijuto blogai ar pajuto kokius nors ligos simptomus, kviečiami bet kuriuo metu atšaukti registraciją į egzaminą bei pasirinkti kitą patogų laiką. Taip įmonė prevenciškai imasi veiksmų, atsižvelgdama į paskelbtą ekstremalią situaciją šalyje.

Taip pat įmonė savo klientams primena, jog daugelį „Regitros“ paslaugų galima atlikti tiesiog internetu www.regitra.lt

Informacija atvykstantiems į egzaminus

Jei esate užsiregistravę į teorijos ar praktikos egzaminą, tačiau negalite į jį atvykti, nes pasijutote blogai, kviečiame apie tai bet kuriuo metu pranešti  „Regitrai“. Tai galite padaryti internetu arba paskambinę bendruoju informacijos centro telefonu +370 700 55151. Pasirinkus pastarąjį variantą, reikės pateikti savo asmens duomenis ir egzamino prašymo numerį.

Įprastai pranešus likus mažiau nei 24 val. iki praktikos egzamino pradžios apie tai, jog asmuo neatvyks į egzaminą, pakartotinai į jį leidžiama registruotis ne anksčiau kaip po 30 dienų. Šis terminas numatytas tam, kad būsimi vairuotojai laiku informuotų apie planų pasikeitimus ir į jų atsilaisvinusią vietą galėtų užsiregistruoti kiti asmenys. Vis dėlto, atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu ši taisyklė laikinai nebus taikoma.

Primename, kad užsiregistruoti į vairavimo egzaminus galima paprasčiausiai internetu. Tai galima padaryti dviem būdais: nurodžius tik savo asmens duomenis arba jungiantis per elektroninius valdžios vartus. „Regitra“ rekomenduoja rinktis pastarąjį būdą, kadangi taip galėsite atlikti daugiau veiksmų, pavyzdžiui, neribotą skaičių kartų pasikeisti egzaminų datą ir laiką (neišsiregistravus iš egzamino).

VĮ ,,Regitra” informacija
TEORIJOS EGZAMINO TEMOS

Teorijos egzamino turinys apima ne tik Kelių eismo taisyklių reikalavimus, bet ir kitus ne mažiau svarbius dalykus.

Visiems vairuotojams:

  • vairuotojo budrumo ir dėmesio kitiems eismo dalyviams svarba;
  • situacijos kelyje suvokimas, vertinimas ir sprendimų priėmimas, reakcijos laikas;
  • sugebėjimo vairuoti pasikeitimai dėl alkoholio, vaistų bei kitų medikamentų, psichologinės būsenos ir nuovargio;
  • saugaus atstumo tarp transporto priemonių laikymosi, stabdymo kelio ir išsilaikymo kelyje, esant įvairioms oro bei kelio sąlygoms, svarbiausi principai;
  • vairavimo rizikos veiksniai, susiję su įvairia kelio būkle, jai keičiantis dėl oro ir paros laiko;
  • saugus vairavimas tuneliuose;
  • specifiniai rizikos veiksniai, susiję su kitų eismo dalyvių nepatyrimu, ir labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai: vaikai, pėstieji, dviratininkai ir neįgalieji;
  • pavojai, susiję su įvairių transporto priemonių judėjimu ir vairavimu bei skirtingomis jų vairuotojų apžvalgos zonomis;
  • dokumentai, reikalingi naudotis transporto priemone;
  • vairuotojo veiksmai įvykus eismo įvykiui (įspėjamųjų ženklų išdėstymas ir avarinės šviesos signalizacijos įjungimas, atvejai, kai apie eismo įvykį pranešti policijai privaloma, ir vairuotojo veiksmai, kai į eismo įvykio vietą policija nekviečiama) ir būtinos pagalbos nukentėjusiesiems priemonės, kurių jis turi imtis;
  • su transporto priemone, kroviniu ir keleiviais susiję saugos veiksniai;
  • būtini atsargumo veiksmai išlipant iš (nulipant nuo) transporto priemonės;
  • su sauga keliuose susiję transporto priemonės mechaniniai aspektai: dažniausiai pasitaikantys gedimai ir nesklandumai, susiję su vairavimo, pakabos ir stabdžių sistemomis, padangomis, žibintais ir posūkių indikatoriais, reflektoriais, galinio vaizdo veidrodėliais, priekiniu stiklu ir valytuvais, išmetimo sistema, saugos diržais ir įspėjamojo garso signalo įtaisu;
  • transporto priemonės saugos įranga: naudojimasis saugos diržais, atramomis galvai, vaikų saugos reikmenimis ir gesintuvu;
  • transporto priemonės naudojimas atsižvelgiant į aplinką: tinkamas įspėjamojo garso signalo naudojimas, taupus kuro naudojimas, teršalų išmetimo ribojimas.

AM, A1, A2 ir A kategorijų transporto priemonių vairuotojams:

  • apsauginių reikmenų, pvz., pirštinių, batų, drabužių ir saugos šalmo, naudojimas;
  • motociklininkų matomumas kitiems eismo dalyviams;
  • specifiniai rizikos veiksniai ir su sauga keliuose susiję mechaniniai transporto priemonės ypatumai.

VĮ ,,REGITRA” informacija

Naujiena- A1, A2, A kategorijos kursai! Eksternu tik 150 Eur.
REGITRA kviečia į Atvirų durų dieną balandžio 5 d. 13-16 val!

Renginio data: balandžio 5 d. (penktadienis)

Laikas: 13-16 val.

Kodėl verta dalyvauti:

  • galėsite savo jėgas išbandyti teorijos egzamine
  • galėsite įsėsti į egzaminų automobilį
  • egzaminuotojai konsultuos būsimus vairuotojus ir pasidalins patarimais, kaip sėkmingai išlaikyti vairavimo egzaminus

Atvirų durų dienos vyks šiuose padaliniuose (išankstinė registracija nebūtina):

Daugiau informacijos: https://www.regitra.lt/lt/paslaugos-ir-veikla/egzaminai/atviru-duru-dienos
VĮ ,,Regitra” informacija
SKELBIMAS

Prašome priminti mokiniams, kad registruodamiesi egzaminui, tiksliai nurodytų, kieno transporto priemone planuoja laikyti egzaminą. Pakeisti transporto priemonę atvykus į egzaminą, nemokamai nebus galimybės.

Egzaminuojamasis, registravęsis laikyti praktikos egzaminą su VĮ „Regitra“ transporto priemone, atvykęs į praktikos egzaminą, galės laikyti ne su VĮ „Regitra“ transporto priemone, tik tuo atveju, jei VĮ „Regitra“ sumoka visą transporto priemonės naudojimo praktikos egzamine paslaugos kainą.

Savo ruožtu, VĮ „Regitra“ egzaminų grafikus planuoja taip, kad laukimo laikas būtų kuo vienodesnis, nepriklausomai nuo transporto priemonės.

VĮ „Regitra“ informacija

Žiedinėse sankryžose ir perėjose klysta net ir patyrę vairuotojai

Artėdami prie pėsčiųjų perėjos ar važiuodami per žiedinę sankryžą, neretai klysta net ir patyrę vairuotojai. Nesaugus greitis, atidumo stoka ar pasirinkta ne ta eismo juosta gali tapti avarijos priežastimi.

Pėsčiųjų perėjos

Pasak specialistų, vairuotojai ir pėstieji situaciją kelyje dažniausiai vertina skirtingai. Būtent dėl to įvyksta įvairių komunikacinių nesusipratimų, kuomet eismo dalyviai klaidingai interpretuoja vienas kito ketinimus. Atsižvelgiant į tai, patariama nepamiršti auksinės taisyklės – be mūsų yra ir kitų eismo dalyvių, su kuriais dalijamės vienu keliu, tad turime paisyti ir jų interesų.

„Dažnai vairuotojams sunku suvokti, kad pėstieji negali nuspėti jų elgesio, o pėstiesiems, jog vairuotojai gali jų nepastebėti. Todėl vairuojant reikia įdėmiai dairytis ir iš netiesioginių užuominų spręsti apie kitų eismo dalyvių ketinimus, kad, vienam iš jų suklydus, spėtume sureaguoti ir priimti saugiausią sprendimą“, – sako Vytauto Didžiojo universiteto Psichologijos katedros docentė dr. Laura Šeibokaitė.

Artėdami prie pėsčiųjų perėjos, būtinai sumažinkite greitį ir būkite pasirengę bet kada sustoti. Jei važiuodami pastebėjote automobilį, paliktą prieš pėsčiųjų perėją, įdėmiai dairykitės ir apvažiuokite jį lėtai ir atsargiai. Nesvarbu, kad pėsčiųjų dar nesimato, jie gali netikėtai išnirti iš už automobilio.

„Nelaukite, kol pėsčiasis žengs į važiuojamąją dalį, atvirkščiai – praleiskite jį. Juk nesudėtinga nuspėti, ar žmogus ketina pereiti gatvę, ar tiesiog šiaip stoviniuoja. Ypač svarbu būti atidžiam tuomet, kai yra ribotas matomumas arba gretima juosta važiuojantis automobilis jau sustojo prieš pėsčiųjų perėją. Pastaruoju atveju sustoti būtina“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Žiedinės sankryžos

Tam, kad žiedinėse sankryžose išvengtumėte klaidų, dar prieš įvažiuodami į ją suplanuokite, kuriame išvažiavime iš jos išsuksite, nes nuo to priklausys eismo juostos pasirinkimas. Įvažiuoti į sankryžą galite tik tuomet, kai jūsų ketinama užimti juosta yra laisva ir spėsite įsilieti į eismo srautą.

„Sankryžose, kuriose eismas vyksta ratu, būtina jau prieš pat įvažiuojant į žiedą pasirinkti tinkamą eismo juostą, kad neapsunkintumėte sau ir kitiems situacijos bereikalingai manevruojant. Kaip visuomet – svarbu efektyviai žvalgytis. Dažnai pasitaiko, jog, prieš įvažiuojant į žiedines sankryžas, ypač iš vidurinės eismo juostos, greta iš kairės esančio automobilio vairuotojas bando įvažiuoti į jūsų eismo juostą, todėl tokiose situacijose būkite atidūs, stebėkite aplinką ir esant poreikiui imkitės išvengiamųjų veiksmų“, – sako S. Šuminas.

Kiekvieną antradienį „Regitros“ Youtube bei Facebook paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą  apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Tai jau penkioliktasis siužetas, kuris skirtas elgesiui važiuojant per pėsčiųjų perėją, pro maršrutinio transporto stotelę ir važiuojant žiedu. Jį galima rasti čia: http://bit.ly/2F5TB2W

VĮ ,,Regitra” informacija

 

 „Regitra“ pristato virtualių pamokų ciklą vairuotojams

Kiekvienas vairuotojas sutiks, jog kelyje laukia daugybė netikėtų situacijų, kuomet sprendimus reikia priimti akimirksniu. Siekiant tinkamai joms pasiruošti, „Regitra“ visuomenei pristato trumpų vaizdo įrašų ciklą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams…

Šiandien vairavimas nebėra tik bendrųjų taisyklių žinojimas, tai daugiau komunikacija tarp eismo dalyvių, kai pagrindinėmis vertybėmis tampa atsakingas elgesys kelyje ir pagarba kitiems. Šiuose vaizdo klipuose dalinami praktiniai patarimai, kaip nuspėti kitų eismo dalyvių elgesį arba kaip reaguoti į jų daromas klaidas.

„Daugelis nelaimingų eismo įvykių atsitinka ne dėl to, jog vairuotojai nežino kelių eismo taisyklių, bet dėl to, kad ne visada jas supranta. Todėl labai svarbu turėti ne tik gerus automobilio valdymo įgūdžius, bet taip pat ir suvokti, kodėl reikia užsisegti saugos diržą ar prireikus praleisti pirmumo teisės neturintį vairuotoją. Taigi, šiais trumpais vaizdo įrašais norime papasakoti, koks elgesys už vairo yra siekiama vertybė, kas tai yra pagarbus ir atsargus vairavimas, kodėl reikia paisyti kitų eismo dalyvių interesų“, – sako valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Šie edukaciniai vaizdo įrašai skirti visiems vairuotojams, kurie galės pasisemti naujų žinių bei kritiškai įvertinti savo elgesį kelyje. Nuotolinės pamokos pravers ir vairavimo mokyklų instruktoriams, kuriems jos padės suprasti, ko iš jų mokinių tikimasi per egzaminą.

„Skatiname šia atmintine pasinaudoti ir esamus, ir būsimus vairuotojus. Pastariesiems tai gali būti tam tikras mokymo vadovas, kuris juos parengs praktikos egzaminui. Juk jo metu reikia pademonstruoti ne tik puikų taisyklių išmanymą, bet ir gebėjimą reaguoti į įvairias iškilusias sudėtingas situacijas, kitų eismo dalyvių daromas klaidas ir panašiai“, – teigia S. Šuminas.

Virtualios pamokos vairuotojams pasirodys kiekvieną antradienį „Regitros“ Youtube bei Facebook paskyrose. Iš viso tokių vaizdo klipų bus pristatyta net 15.

Pirmąjį – apie transporto priemonės paruošimą važiuoti – galima rasti čia: http://bit.ly/2jpyijE

VĮ ,,Regitra” informacija

Mokomieji automobiliai: 2 Toyota Auris, Ford Focus, Kia Ceed, motociklai  .Teorijos žinias Jums suteiks teorijos dėstytojai Viktoras, Robertas, Juozapas. Nuo šiol mūsų mokiniai galės mokytis ir sėkmingai laikyti egzaminus su tokiais pat automobiliais, kaip ir VĮ,,Regitroje”. Šaunūs vairavimo instruktoriai ROBERTAS , TOMAS, JUOZAPAS IR VIKTORAS  pasiruošę padėti Jums išmokti saugiai ir užtikrintai vairuoti.

AllEscort

Renkamos naujos grupės: gegužės 25 d.  Tauragėje, gegužės 31 d.  Skaudvilėje.
Pažeidėjų kursai- gegužės 20 d. 12 val.  Būtina išankstinė registracija.